Villkor för festvåningen på Nygårds Herrgård

 
 
 
 

HYRESVILLKOR:

Hyran avser endast ett datum för event. Dagen innan och efter är avsedd för dekorering/ förberedelser/städning. Vill du boka angränsande datum för t.ex. möte/fika/brunch m.m. Kontakta hyresvärden för bokning och pris.

# I lokalen får vistas sammanlagt 100 personer. På nedervåningen får vistas 50-60 personer. Observera att det ej är tillåtet med fler gäster än dem ni bokat för.

# Tillträde dagen innan om inget annat anges. Avtala tid med hyresvärden en vecka innan.

# Lokalen ska städas både inomhus och utomhus och lämnas i samma skick som vid tillträdet senast kl: 15.00 dagen efter avslutat event.

# Om städning ej utförs eller är bristfällig debiteras hyresgästen halva hyran i städavgift.

# Hyresgästen ansvarar för sopor och tomglas.

# Toapapper, handdukar och förbrukningsartiklar tillhandahålles.

# Rökning är ej tillåten inomhus. Fimpar får ej slängas på marken utomhus.

# Efter klockan 02:00 fortsätter festen men med lägre volym.

# Eventuella skador ska anmälas direkt till värd och ersättning lämnas.

# Observera att det ej är tillåtet med fler gäster än dem ni bokat för.

# Bilparkering hänvisas till gården framför lokalen.

AVBOKNINGSVILLKOR:

Du betalar hyran i förskott i samband med bokningstillfället.

Vid utebliven betalning avbokas lokalen.

Vid avbokning 30 dagar eller mer innan er ankomst betalas hyresbeloppet tillbaka men med avdrag för en administrativ avgift på 500:-.

Avbokning 30 – 8 dagar före ankomst: Halva hyran återbetalas.

Avbokning 7-0 dagar före ankomst: Ingen återbetalning sker om man inte kan uppvisa läkarintyg. Kan läkarintyg visas betalas hyresbeloppet tillbaka men med avdrag för en administrativ avgift på 500:-. Kan läkarintyg ej uppvisas återbetalas hyresbeloppet ej.

 

SKADA PÅ LOKALEN SOM INNEBÄR ÄNDRINGAR FÖR ER SOM HYRESGÄST:

Vid oförutsedd händelse av skada, t.ex brand eller dylikt då lokalen av någon anledning ej går att vistas i ansvarar Nygårds Herrgård ej för ersättning av likvärdig lokal. Vi kommer i bästa mån att försöka lösa en ny lokal men observera att hyran kanske inte är densamma. Återbetalning av redan inbetald hyra sker

 

TÄNK PÅ MILJÖN:

Fyrverkerier och smällare är inte tillåtet eftersom det skrämmer gårdens djur.

Konfetti utomhus bör vara av papper eller miljövänligt/förmultningsbart material.

 

TILL DIG SOM STÄDAR EFTER AVSLUTAT EVENT:

För att alla ska trivas så ber vi er att städa noggrant innan ni lämnar lokalen. Vi vill att ni lämnar lokalen i ett skick som ni själva skulle vilja finna det i. Lokalen ska vara städad och iordningställd senast klockan 15:00 dagen efter.

Checklista för städning:

  • Ruska lammskinn & filtar utomhus.

  • Torka av alla bord uppe och nere samt bardisk.

  • Städning av toalettstol, handfat och speglar.

  • Torka ur mikrovågsugnen, kylskåp, kaffebryggare, termosar, skåp/hyllor, spis, ugn och köksluckor, kakel & alla rostfria ytor.

  • Diska och torka porslin och bestick och plocka i ordning i skåpen. Diska och putsa glas. Vinglasen diskas i blå korgar färgkodad gul för rödvinsglas och röd/gul för vitvinsglas. Champagneglasen står i förhöjda korgar. Korgarna & glasen ska vara torra innan de ställs tillbaka i skåpen.

  • Dammsugning av alla golv.

  • Våttorkning av alla golv och köksbänkar.

  • Töm diskmaskinen på vatten, spola ur och stäng av.

  • Ta bort matrester i diskhoar och golvbrunnar.

  • Ta bort stearin från ljusstakar och golv.

  • Ta med sopor, tomglas och övrigt avfall till närmaste återvinningscentral eller köp betalsopsäck och lämna vid Nygårds sopstation.

  • Se till att allt är iordningställt och fint i städförrådet. Samla alla handdukar och smutsiga trasor/moppar.

  • Möblera tillbaka alla möbler i lokalen.

  • Nyckeln lämnas till hyresvärd klockan 15:00.

Har ni några frågor, hör av er till oss.